ankis blogg - reclaim the heart

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2018-10-25 15:37:51

Hej,kommenterar ett äldre inlägg om tv-serien Blank päls och starka tassar:
Musiken från serien spelades aldrig in,tyvärr. Anki Albertsson sjöng den själv i serien.
-----
Jag kommer in från ett mörker fyllt av ormar
kommer in från en tunnel full av jord
jag kommer in från en vinter full av väntan
jag kommer in från en längtan utan ord

och då står du där och väntar mig med kappan
och en biljett till en film som jag vill se
Åh älskade hjälp mig uppför trappan
till ett glädjehus där skuggor dricker te

utan sångerna och trummorna så dör jag
utan kärleken så är jag inget alls
jag behöver varje blick från män på gatan
och vindarna i håret runt min hals

och då står du där och väntar mig med kappan... osv

och när jag kommer så kommer jag med kärlek
och med en evig och förbannad ensamhet
och när jag kommer så kommer jag med stormen
och med en smärta som ingen annan ser

och då står du där och väntar mig med kappan... osv

Postat av: Håkan

Publicerad 2020-01-09 19:58:58

Tråden är gammal och ni kanske har hittat visan, men om inte kan jag tipsa om att den finns på Spotify: https://open.spotify.com/track/3gM5PT4722gLAuV603FCGe?si=q_-3quOLQQSOK_ApY54q3Q
Det är Ingela Strandberg som skrivit den, och skivan går fortfarande att köpa.

Postat av: Mimmi

Publicerad 2021-01-28 13:43:36

Tack! Har letat efter denna! Så fin♥️.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela