ankis blogg - reclaim the heart

Mammakroppen

Publicerad 2012-03-18 10:12:18 i Qvinnan,

Är? Är ett problem. Det har jag läst mig till och förstått av allehanda medier och kvinnor som utan att veta om det går deras ärenden (MEDIERNAS alltså) när de ifrågasätter sin egen uppenbarelse. Mammakropp, smaka på ordet, bara det att det finns ett uttryck som beskriver kvinnan efter att hon varit gravid. På formumet Min Bebis efterlyser man före och efterbilder på mammakroppen. Jag tycker att det är sorgligt och kan ännu en gång konstatera att kvinnans kropp i vilket stadie den än må vara, hårig eller inte, är en allmän angelägenhet och underlag för många diskussioner. OCH konflikter! För den som själv äger kroppen och för dem som står bredvid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela