ankis blogg - reclaim the heart

Ett resultat av femminutersmetoden

Publicerad 2012-06-06 22:57:41 i Tvillingarna,

Han är ju skadad i huvudet stackarn. Inlärd hjälplöshet. Blev säkert ammad var fjärde timme som bebis och fick ligga och skrika sig till sömns. Fatta. Fatta att lämna bebisen att ligga och gråta sig till sömns som metod? Som metod för vad? Det är lika paradoxalt som att kriga för fred. Amen. Läser världens bästa blogg just nu som handlar mycket om så kallat "naturligt föräldraskap". Tänk att det mest naturliga har kommit att bli nästan onaturligt? Scary. Här är bloggen: http://hostlycka.blogspot.se/

Kommentarer

Postat av: Vilda barn

Publicerad 2012-06-18 23:26:47

Hej fina du! Tack så mycket för din kommentar under tipsa mig. Jag läste den och tänkte att jag skulle kommentera den när jag fick tid men så glömde jag bort det eftersom jag inte såg den under mina vanliga blogginlägg utan den låg lite gömd under Tipsa mig där jag sällan tittar. Förlåt.



Det är helt fruktansvärt att de ger ut femminuters-broschyrer på BVC, det gör de här i Norge också. Jag har skrivit till mitt BVC och klagat, och jag har skrivit några inlägg i min blogg om ämnet. Man får hoppas att man i framtiden kommer att få större förståelse för att barn är människor, dessutom i sin sköraste och mest beroende form och att hela samhället tjänar på att vi tar väl hand om dem från början.



Kram!



Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2012-10-30 14:18:43

hur hinner ni blogga när ni har så mycket i allt annat?! bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela