ankis blogg - reclaim the heart

Tropiska nätter

Publicerad 2012-07-24 00:24:27 i Reclaim the heart,

Står över det faktum att en sån där tung nattfjäril med tjock kropp och vingar av stål fladdrar envist i närheten av mig. Just nu där jag sitter. Står över det faktum att jag troligtvis kommer vakna om möjligt ännu tröttare imorgon än vad jag var imorse. Igår natt var en extra ammig natt. Men det är värt det. För där jag sitter nu är i landet Nirvana, där det inte blåser, där termometern visar nästan 20 grader utomhus. Det är på metrologspråk vad som ska till för att defineras som en tropisk natt. Jag sitter utomhus, med dig datorn min vän och med en övergödd nattfjäril flygandes runt skärmens ljusblåa sken och faktiskt också, hör jag alldeles nu, till kvackandet av en and. Tror det var en sån som just flög förbi, och talade rakt ut i natten utan svar från någon andkompis. Men vad gör väl det? 
 
Någon har svept en mörkblå filt om staden just inatt. Den konserverar ljuden och får varje enskild ton att framstå som en del i någonting. En del i någonting alldeles unikt. Jag tänker, kanske är det så. Också trafiken, den underbart susande trafiken, som visserligen är gles den här tiden på dygnet, men också den, ack så tropisk. Folk är på väg någonstans. Till eller från. Själv sitter jag mitt i och är alldeles nöjd. Jag borde kanske le lite mer åt livet, ta det lite hårdare i handen och på så sätt skingra eventuella orosmoln som tyvärr ibland skymmer sikten. Det är det bästa skyddet antar jag, att dansa när man har chansen. God natt. 
 
Här kan ni läsa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tropisk_natt
 

Kommentarer

Postat av: yvonneholmgren

Publicerad 2012-10-30 14:18:43

Välkomna/kram... bloggbesokare.se"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela