ankis blogg - reclaim the heart

Stunden

Publicerad 2012-01-22 14:59:39 i Reclaim the heart,

Någonstans bortom fondväggars medaljongmönstrade kladd hittar jag mig själv och är glad att jag avstått den, fondväggen alltså, eftersom jag bara tyckte den var snygg i en kvart ungefär. Religon är någonting dåligt säger många? Något som får människor att inte tänka själva, någonting som i värsta fall hjärntvättar. Men det samhälle vi lever i då? Är inte det en religon? Och hur Du hela tiden tar emot hans predikan, en gång varje kvart (när Du slår på de kommersiella kanalerna), budskap om att; köp det här så förverkligar du dig själv lite mer. Och hjulet snurrar vidare med Dig som blind passagerare. Har konsumenten i Dig fått ett högre värde än din andlighet? Skulle det vara bättre att tillbe en kaffemaskin, alkohol, ett ideal, en teve eller ett par nya jeans? Än Gud? Sånt kan jag sitta och fundera över när stunden är här. Stunden som jag för alltid tycks jaga. När jag får vara alldeles för mig själv. Nu är den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela