ankis blogg - reclaim the heart

Nyss hade jag en ful tanke om en annan människa...

Publicerad 2011-09-27 12:27:33 i Reclaim the heart,

...en människa som inte gjort mig någonting.
Så jäkla onödigt.
Lite högstadie-grupptryckstankar i mitt huvud.
Som om jag blev irriterad på något hos den här människan.
Och den irritationen säger mer om mig än något annat.
Den kanske avslöjar något om mig, något som ligger gömt under en sten och vänder man på stenen så kryllar det av larver och annat sånt som egentligen inte är farligt, men som som får oss att rygga tillbaka.
Stenen täcker en hemlig ingång till Dantes Inferno, de sju kretsarna, skärselden och allt det där.
Och där i den bubblande lavan trivs tanken, den onda.
Jag
är
motsatsen
till
Heliga Birgitta
ibland,
just
då.
Annars
är
jag
snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela