ankis blogg - reclaim the heart

Drömmarna igen

Publicerad 2011-07-28 13:02:02 i Drömmarna,

Tänk dig Stilla Havet skapa 30 meters vågor och att du står och iakttar dessa. Tänk dig att du ser en liten pojke stå mitt i vågens inferno utan att svepas med. Du ser detta och kan omöjligt förstå hur han kan stå pall havets krafter. 30 meters vågor, det var precis vad det var. För att inte tala om beduinkvinnan vars mörka ögon du mötte på stranden. Och så jättehästarna med sina magnifika ryttare på ryggen, galopperandes under vattnet. Man kan se hästryggarna, man kan se de strax ovanför havsytan och de gudaliknande ryttarna. De för vågornas kamp.

Sen vaknar jag. Med beduinkvinnans svarta ögon i mitt minne, vågorna och allt det andra.





Kommentarer

Postat av: Ann-Cathrin Larsson

Publicerad 2011-07-28 13:24:48

Vilken vacker kvinna! Vilken härlig dröm :-)

Postat av: anki

Publicerad 2011-07-28 17:29:22

Ja, härligt var det...

Postat av: Nathalie Nyrén

Publicerad 2011-08-03 17:29:44

Passa på att vara med i dagens blogg, väljer 3 vinnare den här gången! Lycka till :>



http://nathalienyren.blogg.se/2011/july/dagens-blogg-vinnare-ny-omgang-8.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela