ankis blogg - reclaim the heart

Det här med inredning 1

Publicerad 2011-01-26 21:16:55 i Reclaim the heart,

Googlade på modernt kök och fick upp detta som ett exempel bland många liknande. Precis som jag hade väntat mig. Det här köket är ju snyggt? Eller? Det är lika snyggt som asfalt ungefär. Det är någonting med trender och hur de får oss att kollektivt nicka och inte tänka själva. Som om de har som uppgift att fastställa vår smak, vad vi ska tycka är snyggt. Men vårt egna inneboende skönhetssinne kanske säger något helt annat. Jag har upptäckt friheten att lita på min egen smak, hjärta och hjärna och säger därför nej till katalogiserade kök utan själ. Men det är jag det.

Kommentarer

Postat av: Ann med vovvarna

Publicerad 2011-01-28 07:18:33

Håller med dig,man har en inre bild som man återkommer till när man hittat sin stil

Postat av: Anki

Publicerad 2011-01-28 16:18:32

Ja! Visst är det så.

Postat av: Calle

Publicerad 2011-01-29 19:59:30

Mjo. Sterilt som en operationssal, det tycks vara tidens melodi. Vissa väljer att kalla det minimalism. Själv handlar jag hellre nåt levande från 2nd hand.

Postat av: Anki

Publicerad 2011-01-30 12:37:27

I agree - som fan! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela