ankis blogg - reclaim the heart

Vem var Jesus pappa egentligen? Och att Gud är en man.

Publicerad 2011-02-03 22:41:48 i Qvinnan,

Nu vet jag. Till alla er som tänkt att Gud möjligtvis kan vara kvinna. Det är omöjligt. Gud är man eftersom Jesus redan har en mamma, Maria, (som förresten blev gravid genom en våldtäkt eftersom hon ju aldrig skulle vara otrogen mot Josef). Så då kvarstår frågan; är ängeln Gabriel Jesus pappa, eller har han två pappor? Josef OCH Gabbe? (Och sånt verkar ju inte riktigt vara bibelns grej). Eller har han till och med tre pappor??? Jesus är ju Guds son?! Nä' nu blir jag virrig! Så om Gud skulle vara kvinna så skulle alltså Jesus ha två mammor istället vilket skulle göra både Maria och Gud lesbisk och det tror jag knappast eftersom bibeln, som sagt, är emot homosexualitet. Och bibeln är ju Guds ord. Hm, snurrigt det där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela