ankis blogg - reclaim the heart

Att somna i soffan

Publicerad 2010-09-29 10:27:01 i Reclaim the heart,

Och ligga där halva natten. Vaknade två timmar efter midnatt i jeans och hela fadderullan. Hela fadderullan. Att förflytta sin kropp till sängen och fortsätta sova. I vårat kylskåp ligger någonting och stinker, jag vågar inte undersöka vad det är. Rädd för att bli attackerad. Drabbad.  Annars är jag mest glad över de gamla fönstren i vår lägenhet, och hur de bräckliga glasen får solljuset att verka rörligt och bilda ett svagt ljusspel där det landar. Sånt får mig att känna harmoni. Det är en bristvara. Jag fantiserar om att bli bortburen på en bår och förd till ställe på jorden där jag inte behöver göra någonting. Det är sant. Ibland kan det vara mycket betungande att vika tvätt, låter den hellre hänga kvar. Länge, en hel livstid för någon. Alla dem som inte får leva, eller inte kan, eller vågar, påstår sig ha annat i vägen. Jag är inte någon att döma hur människor lever sina liv. Det är så många tider att passa. Så många mallar att passa in i. Inte låta dem ta över. Inte glömma dig. Vad händer då? När dödsängeln sitter på din sida? Vill inte, vill inte. Vill ha det på mitt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela