ankis blogg - reclaim the heart

Om och om igen

Publicerad 2010-11-15 15:01:01 i Reclaim the heart,

Flyttar hem till min hemstad för andra gången. Som om jag blivit en sån som inte kan slita mig, som om äventyret tagit slut. Visionerna om trånga gränder och uteserveringar någonstans i Europa, om nattöppna snabbköp med nonchalant personal, om barer som andas gammal bordell, om gatumusikanter, om konstutställningar, om att sitta uppkrupen i en fönsterkarm och blicka ner på människor som söker människor, om att skriva på sin bok när alla andra sover. Allt det! Allt sådant är bara tramsigt romantiserade. Det kommer inte ske i detta liv. Utom kanske möjligtvis det med skrivandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela