ankis blogg - reclaim the heart

Man lever bara en gång

Publicerad 2010-05-07 10:05:10 i Reclaim the heart,

därför, just därför behöver jag inte prova allt
samla på mig erfarenheter som inte hjärtat klappar för
gå över trösklar som ändå inte leder till det rum jag vill vara i
jag har ingen alfabetiskt lista jag bockar av
inget - B för bungy jump
välja det jag vill ha?
det låter så sorterat?
får man det?
kan man det?
välja?
för sånt vet man, vad man vill ha.
tiden springer ifrån mig och tittar bakåt och frågar mig om jag hinner ikapp.


Detta är ingen dikt, även om den är formad så.


Förövrigt är jag på ett fantastiskt dikthumör idag. Jag vill dikta om allt. Om kaffekoppen på mitt skrivbord, hur stor den är och hur mycket kaffe den rymmer, om chefens klackar mot golvet, om solen, om smycket jag ska doppa i silverrengöringsmedel när jag kommer hem, om hur jag ska städa, om hur din själ sitter i dina händer, för det har jag hört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela