ankis blogg - reclaim the heart

Femhundratusenmiljader kalorier

Publicerad 2010-05-19 18:04:37 i Reclaim the heart,









-  prutt

På ett jäkligt tragiskt torg, i alla fall genom mina ögon sett idag, dessa budskap när jag i hjärnbrist (intelligenta tankars öken) UNNAR mig nya polka Marabou på torgkiosken. Jag vet, det är bara en helt vanlig löpsedel, ett tidningsomslag. Men ändå inte. Orkar inte mer. Dör hellre fet och i förtid, men fri. Jag skiter i det månadslånga godisförbudet jag satt upp. GODISFÖRBUD? Varför fan då?

Snälla kvinna. Lev efter detta så mediakarusellen kan forsätta tjäna pengar på dålig självkänsla. Jämför dig gärna med idealet som media skapat.  Snart har vi slutat reflektera och förstått ända in i benmärgen att vi absolut inte duger som vi är. Att vägen till lycka är att likna en barbie! Jag har slutat köpa tjejtidningar. Inte ens ELLE kan jag förhålla mig till. ELLE som ändå är snyggt i förhållande till trashiga AMELIA. Men det finns ingen distans hos mig när jag läser sånt. Bilderna, budskapen, jag ser bara snett på mig själv.

Kommentarer

Postat av: Catrins Garderobstankar

Publicerad 2010-05-21 22:07:56

Ja prutt. Det är en kamp varje dag att inse att man duger precis som man är.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela