ankis blogg - reclaim the heart

Själva käkoperationen gick bra och nu har jag bara ont ont ont!

Publicerad 2010-03-28 12:16:32 i Tandställningen,

Först dropp och medföljande droppstång. Blodförtunnande spruta i magen. Avsvällande remsor i näsan. Piller och piller och höga strumpor och så äntligen dax! Och alla dessa vänliga själar och så många människor som ska till för att operera bara en person. Hur lång är du Ann-Cathrin? 1.66,5 svarade jag och de skrattade åt den halva centimetern. Men rätt ska ju vara rätt när man blir nersövd. En timma och tjugo minuter opererade de mig. Sen vaknade jag på uppvaket, blev faktiskt väckt två gånger av en syster-yster med telefon i handen. Den är din mamma. Säg till henne att jag ringer när jag orkar prata men hälsa henne att jag lever. Levde det gjorde jag allt. Men morfinrus och svullen som en hamster. Det följande dygnet bestod mest av att sova och förtära mer smärtstillande, samt att med droppstång gå på toaletten. Mycket sött! Efter 24 timmar, allt ser bra ut, du får åka hem! Jaaaa. Och hem kom jag och möttes av den finaste buketten. <3



Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2010-03-29 09:59:59

Hej gumman. härligt att höra att allt gik bra.. saknar dig, så nu får du snabt bli pigg igen =D kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela