ankis blogg - reclaim the heart

Den vidunderliga kärlekens historia

Publicerad 2010-03-10 10:46:33 i Böcker och andras ord,

Är en bok jag läser. En bok som är jättebra, verklig och overklig på samma gång och inte minst en vacker historia. Som jag lade ifrån mig. Nu står den endast halvläst i bokhyllan och är säkert lite snopen över att inte få avslutas. Det är som om jag vore halv ibland. Som om själen inte räcker till för att avsluta något. Jag tröttnar, blir rastlös, inspirationen flödar på mycket svårframkomlig terräng. Där borta vill jag vara! Jag blir ledsen. Det fattas något ibland. Jag går runt i cirklar för att i nästa stund hoppa av lycka. Jag har det verkligen bra och människorna i min närhet är så goda! Man måste våga lita på omständigheter. Men just idag är det lite fel. Något hackar i hjärtat, säger; det kanske inte alls blir som du vill, kanske blir det just tvärtom? Ett slags jantelagshack - du ska inte tro något. Låt timmarna gå fort som en dans just idag och sluta måla fan på väggen säger jag till mig själv, suckar och jobbar vidare...

Men fortfarande, som boken säger; Kärleken är vidunderlig. Fast ändå vet jag inte alldeles säkert när den ÄR. Och vad? Hur?

Men för tusan! Läs den. Jag ska i alla fall läsa klart den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela