ankis blogg - reclaim the heart

Sprickan i taket

Publicerad 2010-06-11 16:56:40 i Drömmarna,

I taket i köket uppstår en spricka som ser ut att vilja klyva det i två delar. Vi sitter vid köksbordet alldeles under. Sprickan blir större och större och tillslut kraschar det och hela taket landar i golvet. Just det momentet går på ca 10 sekunder. Vi har räddat oss själva och jag får en telefon i min hand. Ring 90 000 säger någon. Jag hinner tänka att numret numera, och sedan länge, är 112.

Sen vaknar jag.

Startar dagen och arbetsdagen som nu snart är slut. Jag ska cykla hem och kan inte släppa tanken på denna mycket märkliga dröm. Vad vill den säga? Himlen öppnar sig? Eller tvärtom? Är allt utom kontoll? Vad kommer krascha?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela