ankis blogg - reclaim the heart

Svaren?

Publicerad 2010-12-08 11:23:53 i Reclaim the heart,

Är hönsägg en ofullbordad graviditet? Leder rutavdraget till ett klassamhälle? Var är gud någonstans? Såna frågor och så känslan av att inte kunna förlika sig med att laga en helstekt kyckling. (Jag vet, för jag gjorde det igår). Ett avfjädrat fjäderfä, ett dött alltså, skall kryddas och dränkas med smör och i ugnen förvandlas till något ätbart. Det är sånt som Maud Olofsson gör när hon inte kliar Fredrik på ryggen. Men också känslan av att vänta på något. Förresten kommer jag ge dig en överraskning när du kommer hem. Man kommer inte tro att det är sant. Som om en magisk fe varit här och viftat med sin trollpinne, så ungefär. Jag matar motivationen med kaffe och cola light.
[Aska-Tingeling.jpg]
bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela