ankis blogg - reclaim the heart

Som jag har letat

Publicerad 2010-12-25 20:21:29 i Reclaim the heart,

Överallt har jag letat. I själen, hjärtat, fickorna och i handväskan. Men jag hittade aldrig, den kom aldrig, heller inte detta år, men det hela har ändå förflutit harmlöst. Man kan fira jul utan att känna någon som helst julstämning. Det kan vara trevligt i alla fall. Jag undrar vad den magiska julstämningen egentligen innebär? Vad är det man drabbas av då? Är det en röd känsla kantad av grönt glanspapper och sånt där änglahår som man kan dekorera granbelysningen med? Tror det.
Kate Bush

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2010-12-30 03:26:55

För mig infinner sig alltid julstämningen med "Kan du vissla, Johanna"-filmen som visas på julafton... Inte direkt av Kalle eller Karl-Bertil eller julklapparna (även om jag älskar detta också!). Och med att lyssna på "Ring Tomten!" i radio, när barnen ringer in till Tomten.. det är alltid lika gött att höra!! Eftersom de tror på Tomten..! :)



Annars är det där med julstämning svårt.. tror man bara kan ha det där äkta, oförfalskade "julpirret" i magen som barn.. julen på det där "äkta" sättet.. då när man själv trodde på tomten och allt det där (och att han kom med alla julklapparna)..



Kan rekommendera Annie Lennox julskiva om du gillar henne; den lyssnade jag på i jul och den var kanoners! Kanske kan ge lite julstämnings-hjälp närhelst det behövs för Anki :)



Hoppas du hade en mysig jul!



//Nina - igen

Postat av: Katten

Publicerad 2011-01-23 23:29:53

http://www.youtube.com/watch?v=Kl1rRxG251s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela