ankis blogg - reclaim the heart

Om jag hade tid

Publicerad 2010-08-23 19:34:44 i Reclaim the heart,

Skulle jag...

Läsa ut alla olästa böcker som jag påbörjat men inte avslutat.
Flera böcker parallellt just:

Kinesen av Henning Mankell

Sockerbomben av Bitten Jonsson

Det mest förbjudna av Kersin Thorvall

Bitterfittan av Maria Sveland

Kvinnor som slår följe med vargarna av Clarissa Pinkola Estés

...och listan slutar inte här.

Jag skulle sortera bland mina oljefärger, köpa några nya om det behövdes. Sen skulle jag måla någonting i rött och starkt cerise så det riktigt skär sig. 

Efter det skulle jag fundera lite på vad jag skulle göra härnäst. Kanske skulle jag dricka en kopp te, eller kaffe. Jag skulle lägga märke till hur långsamt tiden går. Jag skulle uppskatta allt jag har, ännu mer. Tvätta en tvätt. Ta en tupplur. Gå på konstutställning. Jag skulle fotografera, starta en fotoblogg. Spara ihop till värstingkameran. Jag skulle leda en teatergrupp med mycket fysisk teater. Skaffa en till katt? Hund?

Jag skulle inte sakna stressen. 

6 timmars arbetsdag ? ? ? Ja tack.









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela