ankis blogg - reclaim the heart

Där skuggor dricker te

Publicerad 2009-05-16 02:27:01 i Reclaim the heart,

kan inte sova måste hitta texten till där skuggor dricker te snälla älskade hjälp mig upp för trappan till det glädjehus där skuggor dricker te så går den någonting okej nu har jag visserligen te men inga skuggor för då hade jag somnat lättare tror jag men undrar vad ska man göra när det snurrar i mitten av kroppen som en cd-skiva som går amok i en gammal spelare från 90 talet men kanske att något händer just nu som bidrar till min avsaknad av nu är jag trött jag somnar för det är ju just det jag inte gör. prövar snart igen. gonatt.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-19 16:25:16

då står du där och väntar med min kappa, och en biljett till en film som jag vill se. Och snälla älskade hjälp mig uppför trappan, till det ödehus där skuggor dricker te...

Postat av: Anna Ljung

Publicerad 2009-05-19 16:26:53

Då står du där och väntar med min kappa, och en biljett till en film som jag vill se... snälla älskade hjälp mig upp för trappan till det glädjehus där skuggor dricker te

Postat av: anki

Publicerad 2009-05-20 23:40:38

jaaaa! och så alla andra verser då...? ?



: ))

Postat av: Ingemo

Publicerad 2011-02-21 21:01:05

När jag kommer då kommer jag med hm hm och med en smärta som ingen annan vet. När jag kommer så kommer jag av glädje och en evig och förbannad ensamhet ...nånting

Postat av: Fogie

Publicerad 2011-12-07 23:33:32

This has been driving me nuts for years. It was in a film on Swedish TV in the 90s. I still remember the tune, but Iød love to find text, tune and film.

Postat av: bosse

Publicerad 2013-01-21 16:57:20

har musiken inspelad från tv

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-05-04 12:37:23

"Mjuk päls och starka tassar" hette väl filmen? Vi kommer bara på brottstycken ur texten:

Och när jag kommer så kommer jag med (stormen/stormsteg/stolthet) Och med en evig och förbannad ensamhet. Och när jag kommer så kommer jag med högmod och med en smärta som ingen annan vet/ser. Och då står du där och väntar mig med kappan, och en biljett till en film som jag vill se åh åh älskade hjälp mig uppför trappan till det ödehus där skuggor dricker te.

Konstigt att man inte hittar något någonstans om filmen på nätet

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2014-09-03 23:17:07

Jag var 21 då, när serien gick på tv. Min älskade Leif var 43.

Han finns inte längre. Men jag tänker ofta på serien som vi tittade på tillsammans.

Postat av: Ann-Sofie

Publicerad 2014-09-03 23:18:53

http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Blank%20päls%20och%20starka%20tassar/

Googla blank päls och starka tassar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela