ankis blogg - reclaim the heart

Kyla

Publicerad 2009-06-04 08:07:30 i Reclaim the heart,

Fy fasiken säger jag bara! Inte nog med att det regnar issplitter känns det som, men bussen jag åkte med till jobbet var så kall att jag satt stel som en pinne hela vägen och bytte plats två gånger i hopp om att finna en varmare fläck och när det inte lyckades och det var för sent att skrika till busschaffören som satt i räkställning* och pratade i sin mobiltelefon, att höja värmen, försent eftersom vi snart var framme, övergick jag istället till att fantisera om att åka tillbaka hem och lägga mig under mitt varma politiskt inkorrekta duntäcke med en kopp te och bli liggandes tills imorgon. Men verkligheten är en annan; här sitter jag nu, visserligen med en kopp te, men ack så frusen och hoppas att detta valsande på tangeterna lyckas få mina stelfrusna fingrar någorlunda medgörliga så jag kan beta av dagens pappershög. Gud så inspirerande!



* Framåtböjd som en kokt räka, ofta tanig.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-06-04 21:57:11

Vädret lämnar verkligen en hel del övrigt att önska just nu. och vilken chock, från högsommarvärme till höstrusk!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-06-04 22:13:26

jag vet, det är ruskigt läskigt trist och kallt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela