ankis blogg - reclaim the heart

Ha en vacker midsommarafton, det ska jag!

Publicerad 2009-06-19 10:00:47 i Reclaim the heart,

Idag är dagen då olyckliga familjer blir ännu mera olyckliga och de lyckliga dansar runt en fallossymbyl pyntad med blommor och blad. Och fylleslagsmålen, de beryktade, runt om i landet som tillsammans med rattfylla nästan blivit ett signum för denna högtid, kantas av en grön rik dräkt som är vänlig, så säger den vackraste psalmen från 1889. Det är midsommarafton, den mest romantiska av alla aftnar och den ljusaste natten av dem alla. Passa nu på att plocka alla dessa vackra, vilda blommor, för tiden går så snabbt , så snabbt. Du kan riskera att bli fartblind.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2009-06-19 20:03:18

Dansat Små grodorna-check! (hagel.-och regnskurar omöjliggjorde allt annat)

Åkt häst och vagn-check! (tre gånger, tack vare fanatisk tvååring)

Ätit gott-check!

Ätit jordgubbar-check!

Druckit nubbe-ocheck (gift med nykterist, minimalist själv)



Glad midsommar!

(jag tänker som du vad gäller det där med sprit och våld kring midsommar, det är verkligen otäckt och nedslående hur människor bär sig åt vill högtider. Det är liksom bara en ursäkt för att få supa skallen av sig och bete sig som ett arsel, för många)

(Och den vackraste psalmen hade vi på Viktors dop. Jag älskar den!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela