ankis blogg - reclaim the heart

Synd om dem.

Publicerad 2009-07-21 11:27:04 i Reclaim the heart,

Du vet typen som inte kan ge komplimanger, som tror att det kostar någonting, som tror att de själva är sämre när de påpekar något gott hos andra. Och dem som, när det borde vara något positivt de säger, lyckas vända det till något negativt i alla fall, ett exempel; "Ser du fram emot din semester? Jag har hört att det ska bli regn, synd för dig". (Men skönt för dig att konstatera va? Och skulle du påpekat min semester om vädergudarna lovat tropiskt värme och sol? Tror knappast det.) Det är faktiskt synd om dem! Livet blir fattigare på något sätt. Jag har fler exempel på typen jag-ger-inte-andra-komplimanger-jag-är-den-som-ska-vara-bäst-hela-tiden, men jag tänker inte rabbla upp dem här.



Edvard Munch har målat denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela