ankis blogg - reclaim the heart

Det föll ur mina händer.

Publicerad 2009-07-10 13:23:44 i Reclaim the heart,

Precis som om något jag hållit fast vid bara föll ur mina händer. Om det är bra, dåligt, vet inte. Men det är in i det minsta sant. Ute regnar det! Jag blir så förvånad! Tänk att det verkligen regnar, hur är det möjligt? Cynismen leve länge och väl i våra hjärtan, skratt. Okej, jag kan välja på detta; sitta här hela dagen och inte orka göra i ordning frukost, sitta här hela dagen och äta frukost, städa, tvätta, läsa Mrs Dalloway, gå ut i regnet, åka till E i alla fall, skriva på den där boken som jag drömmer om, vänta, sova mer?, vara stark och rabiat, vara vek, vara 30, vara snart 31, inte göra något, beklaga mig, ha vansinnigt roligt, förlita mig på att det som händer är det rätta, lyssna, acceptera, förändra. Jag väljer lyssa och vara snart 31.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela