ankis blogg - reclaim the heart

Den perfekta julklappen.

Publicerad 2009-12-25 02:19:20 i Reclaim the heart,

100 doser mässlingvaccin till dom som verkligen behöver det. Jag är glad på riktigt över den fina julklapp jag fick, du vet, den gör skillnad. Vi måste liksom, så som världen ser ut. För att annars blir det om möjligt ännu mer orättvist. Och människor behöver inte dö som flugor om vi som kan bidrar med bara lite. 100 spänn i månaden? Märker du någon skillnad utan dem? Nej. Märker dem som får hjälpen någon skillnad? Ja. Vad gav jag bort till julklapp då? 20 kg näringsrik gröt som delas ut till människor i krisområden. Nej, det är inte för att leka Moder Teresa eller för att samla god karma. Jag tänker bara logiskt. För övrigt är min jul, fin, smaklig och stillsam.

Det här är ju hur vettigt som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela