ankis blogg - reclaim the heart

Återigen, idag

Publicerad 2012-05-30 14:58:37 i Tvillingarna,

Idag är en dag då konturer måste återupprättas och markeras med tjock och tung tuschpenna. Fast det görs med skör hand, faktiskt känns det som om min konturpenna mer liknar en kalligafripenna.

Det har varit en tung natt, men som alltid har jag lösningen inom mig, det gäller bara att lyssna på den också. Hon hade inte ont i magen eller var hungrig. Hennes behov stillades när hon fick ligga nära, nära och ändå skulle jag kämpa med att lägga tillbaka henne i spjälsängen som för henne framstår som en ö i Stillahavet fast att den står alldeles intill mig. Jag skulle ha låtit henne ligga kvar från början. Skulle ha förstått.

Jag läser en del om detta, om det så kallade "alternativa", om det "naturliga föräldraskapet". Om samsovning (vi har samsovit i 6 månader och någonstans vill jag fortsätta trots att det blir mycket trångt och faktiskt obekvämt med två bebisar i sängen), långtidsamning (om mamma och bebis vill), och att vara nära, nära och ju mer jag läser om det, inte bara läser faktiskt utan också, ju mer jag tänker på det, så framstår allt annat så konstruerat och präglat av en kultur vars intressen mest handlar om pengar och tid. Och utifrån den aspekten, ja, då är det lätt att blanda ihop självständighet med avstånd.

Kommentarer

Postat av: B

Publicerad 2012-10-30 14:18:41

Du är väl för härlig ; Tack snälla du. Vacker blombild. bloggbesokare.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela