ankis blogg - reclaim the heart

Nu vet jag!

Publicerad 2012-02-14 22:31:45 i Qvinnan,

Jag kommenterade Linus Fremins inlägg med att det är skönt att han som MAN ger sig in i detta ämne, men att jag, genom att tycka det, ger svar på något annat. Utan att riktigt komma på vad det är jag ger svar på? Nu vet jag. Genom att som man ta ställning mot till exempel objektifierande av kvinnor så ställer man sig utanför den klump som objektifieringen från början riktar sig till, (männens ögon) OCH därmed säger man sig vara en klok varelse som kan tänka alldeles själv och som inte vill vara en del av förtrycket. Bra. Därför får man extra kred från mig om man är av manligt kön och visar intresse i frågor som handlar om kvinnor. Eftersom kvinnor lite mer automatiskt är på sin egen sida. Fast egentligen, i grund och botten, borde vi sitta i samma båt allihopa. Mänskligheten liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela