ankis blogg - reclaim the heart

Jag är glad att jag inte är 14 idag

Publicerad 2012-02-18 23:16:15 i Reclaim the heart,

Att riva av halva godispåsen och göra den halv var en företeelse i tiden för ett antal år sedan. Lite som att vara tjej i början av 90-talet och dra in händerna i tröjärmarna och gå en aningens framåtlutad. Ett slags förminskade av sig själv. Det var tidstypiskt då. Eventuellt plånkan i jeansfickan där bak. Och Levis skulle det vara, annars var man en tönt. Stackars alla ensamstående mammor den gången som tvingades ruinera sig själva varje gång deras döttrar ville ha ett par jeans. Det gällde livet. Crocker var döden.

Förr rev alla coola godispåsen till lämplig storlek. Nu gör ingen det. Lite som med tröjärmarna.

Idag finns det mer effektiva sätt att förminska sig på. Kanske genom att lägga ut bilder på på en "hot or not"-sida och låta kåta gubbar (och andra tjejer med dålig självkänsla) sätta betyg på bilden som ofta föreställer en tjej med putande läppar, pushade bröst, skuret etapphår och uppspärrade ögon i ett försök att se lite oskyldig ut??? Bilden, tagen med en mobilkamera ur snyggvinkeln ovanifrån. Jag ser till och med upp till dig ditt slemmo. Skala 1-10. Du bestämmer. Jag hoppas.

Min självkänsla, i din hand.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-02-20 09:34:15

Blää...

Varför blir det så??? Stackars flickor.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela