ankis blogg - reclaim the heart

Retuschering för då blir vi glada allihopa, allihopa...

Publicerad 2011-10-28 12:41:30 i Qvinnan,


"I do not look like that and more importantly I don't desire to look like that."

sa Kate Winslet efter tidningen GQ's grova retuschering av hennes kropp.





Och ja man fattar vad hon menar. Så här är närmare verkligheten. GQ ville bara göra om Kate innan hon kunde vara Kate? Eller ta bort lite av Kate så hon lättare kunde vara den Kate egentligen är? Och sånt fattar vi ju. Det finaste är ju när människor får vara den de är, tycker ju alla? Hmm. Förklara för mig igen, jag har glömt bort, varför retuscherar man nu igen? Blir läsarna glada då?

Kommentarer

Postat av: kalebass

Publicerad 2011-11-16 14:17:24

Det innebär helt enkelt, i de flesta fall, att försköna verkligheten. Ps. jag är utbildad retuschör, ett yrke som egentligen inte längre finns.

På min tid gjordes allt för hand, vi använde penslar och airbrush!

Postat av: anki

Publicerad 2011-11-20 13:50:31

...är glad att sluta mig till den skara som tycker att verkligheten är vackrare! Mycket vackrare, på alla sätt och vis...



:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela