ankis blogg - reclaim the heart

Rutinen

Publicerad 2011-11-24 12:48:40 i Tvillingarna,

Jag har blivit god vän med något som jag tidigare skydde. Något som jag igår ansåg som en nödvändighet för de inrutade människorna - de som schemlägger allt och inte ens kan stava till ordet spontanintet, anser jag idag som en gåva från Moder Jord! Haha, det får mig nästan att skratta. Men hur skönt är det inte egentligen med rutiner? (Jag är mamma nu, rutiner är ett måste har jag insett). När någonting man skapat efterlevs följande dag. Just nu kan det handla om att mina döttrar somnar efter sin tredje frukost och att jag dricker kaffe i min hawaii-kopp. Samma kopp varje morgon, en sån där turistkopp som jag köpte på Hawaii när jag var där för snart två år sedan. Det skulle kännas helt fel att använda en annan kopp, vi är så inarbetade på något sätt.
Nu är det snart dags för en annan god rutin. Promenaden.


Update: Fuck rutiner.

Kommentarer

Postat av: kalebass

Publicerad 2011-11-25 16:34:23

Jovisst, jag minns det ganska väl.

Dom kom av sig själv, rutinerna, det trygga invanda.

Viktigt tror jag när man har byggt bo...

Tiden går snabbt! Helt plötsligt sitter det en tonåring vid köksbordet! Minnen...

Postat av: anki

Publicerad 2011-11-27 13:21:58

...ja tiden rusar verkligen! Och tack och lov för det när nätterna är långa och sömnlösa...! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela