ankis blogg - reclaim the heart

Nu

Publicerad 2011-12-25 15:48:47 i Reclaim the heart,

Kanske en uns av julfrid? Av den där känslan. Kanske en anings cynism? Är jag bitter eller bara rädd? (...för varenda unge kan inte vara glad.) Kanske jag funderar över varför vi firar julen? Känns som om fokus har flyttats till rödbetssallad och lyxigt omslagspapper. Istället för? Kanske är jag också på det sättet? Förmodligen, en liten smula. Jag har doftljuset tänt, ett handgjort sådant som sprider en doft av ljuvlig jul, heter det. Kaffe, lite frukt och lite choklad med någon slags spritfyllning i. Barnen sover, han med, och ett gäng nerspydda babykläder och handdukar tvättas i en maskin rakt under mig där jag sitter i soffan och försöker bestämma mig om jag är besviken eller inte och om vad som är vad, och vad som ska råda.

Kommentarer

Postat av: kalebass

Publicerad 2012-01-12 15:50:48

Mycket vacker bild. och du är iaf. inte ensam med sådana tankar. Det är sällan att det blir som man tänkt. Det blir förmodligen andra bullar nästa jul, när tvillingarna tävlar om vem som kan klättra högst upp i granen !!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela