ankis blogg - reclaim the heart

Så gjorde jag dagen innan käkoperationen

Publicerad 2010-03-27 11:48:42 i Tandställningen,

Utan att vara märkbart nervös för det som jag stod inför tog jag tåget till Gävle och framme på stationen åt jag min sista frukost med tuggmotstånd, ostmacka och kaffe, väl medveten om att snart är det flytande föda som gäller en tid framöver. Caféet var kanel och kardemumma-mysigt med mycket rosa i inredningen, ovanligt för att ligga anslutet till en tågstation. Sen begav jag mig iväg till sjukhuset för att ta några prover och checka in på det närliggande Patienthotellet. Alla prover var bra trots ett litet lågt blodtryck, nog på grund av sömnbrist. Patienthotellet utrstrålade en gammal, klinisk och lite spöplik atmosfär. Jag fick rum nr 18 och på väggen hängde en tavla som föreställde en ballerina. Jag fick ett matkort som jag genast använde mig av i sjukhusrestaruangen då klockan var lunchtid. Sen fikade jag. Därefter in till stan för att klippa mig på bästa Popcorner. En hund stor som långa farbrorn såg jag. Sen fikade jag igen, afternoon tea med scones, mycket gott. Följande timmarna strosade jag runt bland Gävlebor och butiker och hittade ingenting att köpa. Möttes sedan upp med min mamma för att tillsammans med henne och hennes tre hundar bege mig till hennes kusin som bor i Gävle. Där åt vi en god laxpasta och fikade (!) och sen iväg till Patienthotellet där jag skulle spendera natten innan operationen. Jag hade bunkrat upp med godis som jag inte orkade äta.








Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-03-27 23:20:57

Oj, vilken grej... Hur mår du nu då?

Själv har jag en liten ynka titanskruv som håller fast en fejktand, inte riktigt lika coolt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela