ankis blogg - reclaim the heart

Naturligt att dricka mjölk säger dom ju

Publicerad 2009-01-19 09:30:26 i Reclaim the heart,

Jag kan inte låta bli att ännu en gång ifrågasätta varför vi dricker mjölk? Varför gör vi det? Vi är ju den enda arten som dricker mjölk i vuxen ålder, och dessutom kommer mjölken från en annan art. Vi börjar våra liv, med att dricka vår egen arts mjölk för att sedan, resten av livet dricka komjölk. Säg mig, är detta naturligt? Ja, naturligt som förekommande fenomen i det samhälle vi har skapat, men ur biologisk synpunkt då?


Det är alltså kossornas graviditetsdia vi svampar i oss. Jag tar det igen. Kornas bröstmjölk. Kalvarnas diasuck. Kalvarna som är kossornas bebis. Deras mjölk är det. Som vi dricker! Kom inte till mig och säg att det är natuuuuuuurligt. Man behöver inte ens ha en hjärna för att räkna ut att det är precis motsatt naturligt - det vill säga; ooooooonaturligt. Ja men visst är det så! Det var väl inte tänkt från allra första början att människorasen skulle snutta kalvdi??? Eller var det? För er som tror på skapelseberättelsen i bibeln, var det så det var tänkt? Näääää, var det?

Och för oss andra som på något sätt försöker tänka en smula logiskt när det kommer till frågeställningar som tyvärr magkänslan, och dess annars så goda förmåga att guida en rätt, är tvungen att ge vika för logikens sans. Här är det förnuft som gäller. Rent och sunt förnuft. Skala bort allt du hört, allt du läst och strunta för Guds skull i att vi har druckit mjölk i alla tider. Det hör liksom inte hit! Frågan är alltså, är det egentligen så bra för oss att dricka mjölk? Hur skulle vi må om vi inte drack mjölk? Vi kanske skulle vara vansinnigt vackra allihopa?




Är bilden talande?

Kommentarer

Postat av: bela

Publicerad 2009-01-19 11:58:37

nej, du har rätt. det är verkligen onaturligt. dessutom skulle de allra flesta må bst av att undvika mejeriprodukter, för att vi inte klarar av laktosen. du har hjärnan på rätta stället. good work. keep on.

Postat av: Anki

Publicerad 2009-01-19 12:05:37

...och ändå, det är lite halvsvårt att vänja sig av med det...jag menar; mjölk finns ju i så mycket...synd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela