ankis blogg - reclaim the heart

Julklappsfritt har för mig blivit ett ställningstagande.

Publicerad 2009-12-23 15:45:33 i Reclaim the heart,

Mot all överkonsumtion. Mot att byta pengar med varandra. Mot orättvisor. Mot stress. Julstress? Tänka sig, det har blivit ett alldeles eget begrepp. Det finns stress och så finns det julstress. Den får ditt hjärta att bulta så där lite ohälsosamt och några svettdroppar att leta sig fram under mössan när du går från butik till butik och tacksamt konstaterar att de har öppet extra länge just ikväll, för hur ska du annars hinna?  Åh, längtar till kvällen är över så man får sätta sig ner (ofta ett kvinnligt uttalande)! Jag har så många julklappar kvar att köpa! Jag fattar inte hur jag ska hinna med allt!

Nu kan det ju vara så att man tycker att detta hör julen till och att det är mysigt, härligt och alldeles underbart! Själv hör jag till skaran som inte alls önskar mig några saker, grejer och prylar. Jag tycker förresten att den bästa julklappen att ge bort är något till behövande. Det verkar så rätt och logiskt på något vis. Har också för mig att det passar bättre in under julens tema, till skillnad från just stress och konsumtion. Kolla in det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela