ankis blogg - reclaim the heart

Den här våren

Publicerad 2010-05-11 10:17:35 i Reclaim the heart,

Typiskt, Britta Svanholm Maniette har sommarlov från och med idag och några veckor framåt! Men oj, idag är våren här igen! Jag tittar ut genom fönstret och ser fotgängare med lätta steg och blicken lyft mot skyn. Kan hända jag romantiserar en smula, men... Alla vill bli drabbade av våren. Kanske Inte alla, men nästan. Karin Renberg sjunger:

"...den här våren har inte hittat in i mig
trots att Polman ritar solar och det droppar ifrån taken..."

Hur som helst och någotsålunda nära, det gäller inte mig. Inte denna vår, den har så att säga, hittat in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela