ankis blogg - reclaim the heart

Ja, jag vill ha dig för evigt

Publicerad 2010-06-14 11:24:23 i Reclaim the heart,

Jag vill absolut framföra min önskan om blå himmel och strålande sol den 19 juni. De ska ju gifta sig för tusan! Jag är mot monarki som fenomen i samhället och har ingen önskan om att själv gifta mig. Cynismen sipprar i mig som ett gift, i små doser men dock gör den sig påmind i mångt och mycket. Bröllopsfantasier innehållandes vita klänningar, bröllopsvalser, och ja - jag vill ha dig för evigt har bytts ut mot en lite trist vision om äktenskapet. Vad står det för? Och varför? Vit klänning? Kyrkan? Kvinnofälla? Ibland saknar jag min lite mer romantiska sida som trodde på livslång kärlek som någon slags mening med livet, ibland inte.

bild: aftonbladet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela