ankis blogg - reclaim the heart

"Om du är en god människa sätt detta på din status", och annat jag inte gillar.

Publicerad 2011-09-04 18:31:17 i Reclaim the heart,



När mammor på stranden (för det är oftast mammor) säger till sina barn efter att barnen har badat, att de måste byta om för att inte bli kalla i stjärten vilket i sin tur skulle leda till att man blir sjuk. Jag har då aldrig blivit sjuk av att låta bikinin soltorka på min kropp, hade också turen att slippa höra detta från min egen mor då jag var liten - kan ha ett sammanhang.

 

Kaffe som stått för länge på bryggarn. Den brända smaken gör mig besviken.



Uppfodrande statusuppdateringar på facebook i stil med; "bla, bla bla, bla...om du älskar dina barn sätt detta på din status". (Och alla vet ju att vi som inte sätter det på våran status hatar våra barn).



Allsång. Antar att jag saknar tillräckligt mycket självdistans för att kunna hänge mig åt denna aktivitet. Men hellre det då.



Påståendet att svensktillverkade produkter är bäst. Hur vet man det? Har man undersökt och jämfört med alla andra länder då?



Sallad beståendes av kall isbergssallad, kalla tomater och kall gurka. Inte alls gott. Tidigt 90-tal är det dessutom.;)



Seglarmodet. Saknar fullständigt estetik, karaktär och personlighet. Ser ut att komma direkt från fabriken.




Ljusmålade naglar där färgen och resultatet liknar ett lager (eller tre) med tipex. Inte alls stiligt.




Si så där! Det var det.



Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2011-09-04 21:57:44

Heja! Ingen sågar saker så bra som en supergravid kvinna! Och dessutom har du fan helt rätt.

Postat av: anki

Publicerad 2011-09-05 19:43:10

Ha, och det är kul att vara på lite sågar-humör ibland...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela