ankis blogg - reclaim the heart

Herbata

Publicerad 2011-10-23 12:38:24 i Reclaim the heart,

Jag tror möjligtvis att jag har skrivit om polskt te förut. Men ändå. Te i Polen, mitt födelseland smakar så vansinnigt gott! Det är svart och starkt och ofta lägger man en skiva citron i koppen glaset (!), socker om man vill. Saknar förresten inte bara smaken av polskt te - saknar Warszawa, att gå runt i gamla stan, åka spårvagn, vet inte ens om den finns kvar och har inte åkt tunnelbanan där, nunnorna som man kan stöta på titt som tätt, kyrkorna, katedralerna, ikonerna, folket, duvorna, doften, maten, språket. Det är snart 15 år sedan jag var där. Känns lite sorligt!






Stare Miasto Warsaw

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela