ankis blogg - reclaim the heart

Att det ska vara så svårt

Publicerad 2011-03-20 11:50:59 i Reclaim the heart,

Varje gång solen skiner vill jag sätta mig på ett ställe där det inte blåser och sola. Men det blir aldrig så. Jag sätter mig inte i den där solfläcken och låter mig hamoniseras av det som finns omkring mig, droppande stuprännor, kvittrande vårfåglar, sjungande bilar, postlådor som öppnas och stängs. Det finns så mycket annat som upptar mig just då. Jag kan göra det sen, om en timme, om en evighet. Men jag tror min kropp behöver vitaminerna, jag tror helt enkelt att den skulle tacka mig efter månader av mörker och ljusrörsbelysning som enda kontrast till det obarmhärigt konsekventa vintermörkret. Hur svårt ska det vara? Men idag ska jag.

Kommentarer

Postat av: Isabella

Publicerad 2011-03-21 17:34:41

Jag skulle vilja trycka "like" på precis allt du skriver. Utom möjligen det om vintern, att den skulle stänga in kreativitet.... Jag tycker vintern (om den är vit) är underbar. Precis som läsningen du bjuder på. Tittar man på kommentarerna kan man tro att nästan ingen läser dina texter men jag kan inte tänka mig att det är sant.

/Isabella

Postat av: anki

Publicerad 2011-03-21 22:09:20

Men tack! Dina ord värmer. Har du en blogg?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela