ankis blogg - reclaim the heart

Om sömnen...

Publicerad 2011-07-07 17:50:14 i Reclaim the heart,

...och hur den delar mig i två delar. En del av mig tänkte "imorse" när klockan redan var elva och jag vaknade, aj aj och jag som skulle vakna tidigt och sitta där i morgondimman med mitt kaffe och kanske skriva något och lyssna till hur trafiken utanför sakta ökar i frekvens. Allt det där romantiserandet! Jag är sannerligen en romantisk själ. Men kroppen tänkte inte. Den kände bara, så skönt det är att sova ut, att ligga och dra sig, att vakna och att somna om igen. Och se, dagen blev ju bra ändå, trots missad morgondis och inga romaner blev skriva idag heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela