ankis blogg - reclaim the heart

Besluten

Publicerad 2011-07-16 13:30:24 i Reclaim the heart,

Ann Petréns Sommar i bakgrunden, och hennes teaterbubbla. Hyfsat städat hemma. Ska jag äta stekt ägg och dricka kaffe till? Eller tvärtom? Jag äter inte frukost för ens nu, klockan 13, det är allt för sent. Besluten äro många och har antagit en annan form än tidigare. Vilken kaffekopp? Den sedvanliga lilla knubbiga med blå hjärtan får det bli. Jag vill inte dricka en hel Starbucks-kopp på en gång, utifall vi ska ha kaffe  s e n a r e  igen under dagen. Du och jag. Du vet, max tre koppar om dagen ju. Två stekta ägg och lite bröd fick det bli. Ungefär i den här andan kommer dagen att fortsätta och ute är det inte alls så somrigt som det borde vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela