ankis blogg - reclaim the heart

Om artikeln

Publicerad 2011-02-03 21:15:02 i Qvinnan,

Ja alltå, det är ju jättesvårt att skriva en granskande artikel om porr. De sexuella preferenserna är ju högst individuella och jag dömer sannerligen inte ut det som håller sig inom lagliga ramar. Och sex och erotik ska inte skambeläggas för Guds skull! Det har det gjorts tillräckligt ända sedan Eva åt äpplet.

Men det är mer komplext än så.

Ska kvinnor verkligen framställas som objekt som inte äger sina kroppar i så hög grad att det kan likställas med misshandel? Året är 2011 och parallellt med att vi på olika fronter jobbar för jämlikhet så blir porren bara mer och mer extrem och det på kvinnors bekostnad. Även männen får betala.

Det ska min artikel handla om.


(Bilden jag tagit.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela