ankis blogg - reclaim the heart

Aldrig tystnad

Publicerad 2010-09-20 10:43:34 i Reclaim the heart,

Solen skiner, dagg i gräset, äppelfrisk morgonluft. Jag fryser. Jag har vaknat upp i ett land där ett främlingsfientligt parti numera är etablerat i riksdagen. De kommer vara med och styra, ha inverkan på beslut. MÅSTE AGERA! Vi, Du, Jag. Alltid uttala sig om hur hemskt det är. Tjata. Vara övertydlig. Inte tröttna! Bilda anti-grupper på facebook, blogga, göra sin röst hörd. Sin lilla röst. Bilda en kör, som sjunger kanon över hela landet. Många röster blir starka. Kan skrika ut trumhinnorna på de giftiga. Göra det obekvämt för dem, ta mark, ta luft, ta plats. Vara en röst för rättvisa, mot främlingsfientlighet nu när den är etablerad, framröstad och omfamnad av 5,7 procent av Sveriges befolkning. Aldrig, aldrig vara tyst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela