ankis blogg - reclaim the heart

Tack för det sista. Det var verkligen vackert att du ber mig om att snart få bref igen. Jag trodde jag rent skulle ha tröttat ut dig. Men du har väl en sådan normal brefhunger som frodas i främmande land och ensamhet. Jag längtar alltid naturligtvis.

Publicerad 2010-05-05 11:42:11 i Böcker och andras ord,


"Kära Fru Elkan!

Tack, jag tycker mycket om ditt bref och ditt porträtt är hänförande,
mer intressant än alla tragedier som skrifvits.
Får man sådana ögon av lifvet eller födes man med dem?
"




"Älskade!

Du är verkligen fasligt snäll som skrifver.
Jag tycker allt så mycket om dig, väldigt mycket."





"Käraste!

Idag sover jag hela dagen. Hvad gör du?...."





"....men hvad din själ beträffar, så slipper du nog inte min beundran,
så länge som jag älskar dig och på grund af något egendomligt
sammanhang med detta kommer jag att pina dig och gräla på dig
och skämma bort dig mer än någon annan.

Hinner ej ett ord mer.

Din Selma"





Utdrag ur: Du lär mig att bli fri av Selma Lagerlöf

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela