ankis blogg - reclaim the heart

Det regnar men jag gör't ändå

Publicerad 2010-05-14 11:45:49 i Reclaim the heart,



Jag går utan paraply med mycket bestämda steg mot bageriet och köper mig en bulle till förmiddagskaffet på jobbet. Sen tar jag kort på smörsnurran som den heter, och visar upp här på bloggen. Livet? Det finns bananer på jobbet, nyttigt och bättre och allt det där, men de är övermogna. Skyller på det. Jag jobbar, sitter inte klämd i en klämdag som halva Sverige gör idag. Nee då. Hellre titta ut genom ett vackert fönster, hur regnet strilar sig och gräset dricker. Säkert ett förorenat regn, men ändå.

Kommentarer

Postat av: michaela

Publicerad 2010-05-16 15:39:49

Åh vad gott det ser ut!

Man behöver ju de där ursäkterna "bananerna är övermogna", "det regnar, då får man trösta sig". Och visst känns det bättre då när man trycker i sig bullen? :)

Postat av: Karin

Publicerad 2010-05-16 16:45:27

Det är de små sakerna i vardagen som gör livet, så som en bulle till kaffet:)

Postat av: A

Publicerad 2010-05-16 16:46:53

fin blogg. (:

följa varandra med bloglovin?

Postat av: anki

Publicerad 2010-05-17 14:13:28

ja följa, men visst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela