ankis blogg - reclaim the heart

Om jag vore ett piano.

Publicerad 2010-03-04 03:14:53 i Reclaim the heart,

Ha, jag läste lite gamla inlägg i denna blogg och kan med glädje framgångsrikt konstatera att jag är en smula mer i takt med mig själv nu. Eller ett stämt instrument. Det vill säga, vore jag ett instrument, ett piano till exempel (;)) så klingar mina toner något mer harmoniskt nu än då. Och jag gör bara saker som känns rätt. I alla fall när det kommer till det jag själv kan välja. Jag har heller inte lust att inbilla mig något längre. Nej, sanningen får ligga framme i skenet av ett lysrör och jag kan till och med vrida och vända på den och fastslå att jag är långt ifrån perfekt och det tänker jag fortsätta vara, inte perfekt. För Perfekt ger ingen eftersmak och eftersmak vill vi ju ha, visst vill man! Så vi kan påminna oss själva om att livet är både sött och salt och en kombination av dem båda krävs för att vi skall KÄNNA! Annars blir det platt och platoniskt. Jag vill inte ens fly, jag stannar gärna.




Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-03-04 10:39:38

Hej Anki,



Vad skönt att du känner dig harmonisk med dig själv nu. Hade du det bra borta?

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-03-04 10:42:50

Förresten, själv känner jag mig mer som en ostämd fiol just nu.

Postat av: anki

Publicerad 2010-03-04 12:28:50

Hej!



Ja jag hade det bra på så sätt att det var lärorikt och att jag fick träffa en barndomskompis!! Men det var inte enbart paradis därborta! :)



Å ostämd fiol!! :/ :)



kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela