ankis blogg - reclaim the heart

Red Flag

Publicerad 2010-07-28 09:13:10 i Reclaim the heart,

Det finns en liten, liten protest inom mig. En liten röd flagga som hissas då och då. Som en varning, säger: lyssna, lyssna på magkänslan. The voice within som någon balladsångerska diktade om för många år sedan. Och om jag lyssnar på den kombinerat med min impulsivitet kan det bli ett utslag i form att succé eller möjligtvis tvärtom? Hur göra när man inte vet? Och vilken del av mig ska jag lita på? Förnuft eller känsla? Och vad baserar sig förnuftet på? Är de två en och samma sak i slutändan? Styrs känslan av förnuft? Det man bara vet är bäst för situationen som också ger en signal i maggropen? Kanske. Utöver detta sätter jag mina förhoppningar till den så kallade ryssvärmen och fantiserar om en värme som sträcker sig långt in i september.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2010-07-28 09:19:43

jag skulle lyssna på magkänslan. Den har nästan alltid rätt...

Postat av: Anki

Publicerad 2010-07-28 12:00:58

Enig! (tror jag) :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela