ankis blogg - reclaim the heart

Foppainfernot

Publicerad 2010-07-20 17:50:47 i Reclaim the heart,

Foppatofflornas effekt på mig denna sommar är snart ohanterlig. Visst, jag vet att jag får skylla mig själv när jag väljer att inta min lunch på McDonalds mitt i semesterruschen, dessutom beläget vid Europaväg 4, men ändå. Hjälp. Hjälp mig att betrakta alla dessa skrikiga ungar, med tillhörande föräldrar som med flottiga fingrar och foppatofflor även de, försöker utfodra sina barn med vad de tror är bekvämast och enklast just för stunden. Hjälp mig att betrakta dessa människor med respekt! Ja, det låter illa när jag ställer upp det som något svårt, människor kontra respekt. Men ändå. Skrikande ungar, trippade av osunda kolhydrater (läs socker) när de samtidigt som de äter, leker i Ronalds Mac Donalds gul-fula lekställning. Och så alla dessa föräldrar som utan succé försöker dirigera fram låt maten tysta munnen! Ska jag någonsin bli föräldrer (är i skrivandets stund inte vidare inspirerad) lovar jag och svär att det aldrig kommer ätas på Mac Donalds, inget annat snabbmatsställe heller för den delen. Och effekten som en QP får på mig är uppenbarligen den att jag nedvärderar min omgivning och då är frågan varför jag överhuvudtaget väljer att luncha på MD mycket relevant. Det ska jag svara på vid ett annat tillfälle.



mcshit.gif McShit image by Stephanie1979_bucket = skärseld


Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-07-24 21:21:03

AMEN SISTER!



Nu har mina barn visserligen foppatofflor skäms men vi äter banne mig inte skräpmat, och jag är galet sträng med att maten ska vara hälsosam och god. Inga köpköttbullar i mitt hem... Inga besök på Den Stora Satan.

Postat av: Anki

Publicerad 2010-07-24 23:11:31

...JA det är sannerligen SATAN, en stor Satan som har ett hårt grepp om så många människor...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela