ankis blogg - reclaim the heart

Freedom

Publicerad 2010-08-31 11:39:20 i Böcker och andras ord,

Frihet är det som betyder allra mest. Någonsin av allt. Jag önskar frihet till den jag älskar. Jag vill att ditt liv ska vara ditt. Jag tror att det är den största man kan ge någon. Var dig själv, var fri. Man kan vara fri men ändå gå hand i hand. Det handlar om en känsla av att ha sitt liv i händerna, i sina egna händer, att man själv kan forma det.

Jag citerar Lisa E;

Jag har sett en fjäril
en fjäril flög förbi
jag har sett en fjäril
fri från melankoli
jag ville hålla
denna frihet i min hand
men friheten är ingenting man fångar
men öppnar jag min hand
kan den vila där ibland...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela