ankis blogg - reclaim the heart

Hemligheter

Publicerad 2010-04-21 15:24:49 i Böcker och andras ord,

Det gör ont i munnen och jag är trött. Som en gris? Som ska till slakt? Igår fick jag ett gäng böcker, alldeles nya var de, som ABF gav bort gratis på grund av lagerrensning. Gratis böcker stod det på en skylt med en pil riktad mot ABF-dörrs-lokalen. Jag gick in. Hade jag varit ABF hade jag sålt dem istället. En bok heter Hemligheter och innehåller 450 hemligheter som Maja Spasova har samlat in. Så här till exempel:

"Jag är blind. Och konstkritiker. Ingen har märkt nåt."

Andra Hemligheter är snuskiga och så finns det sorgliga med.

Och det kommer vara perfekt att läsa på bussen från och till jobbet. Eller på toa.


Maja ser ut så här:



(bild http://www.interbib.se/default.asp?id=28694&ptid=4035)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

anki

Jag tror på ett liv före döden.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela